Polhem

Fick en fråga här om dagen som jag tänkte svara på. Frågan:
Hej! Jag går i nian och ska välja gymnasium, och jag undrar om du tycker att Polhem är bra? Jag ska antagligen läsa natur och undrat hur det är? Är det svårt? Är det jättemycket plugg, eller har man fortfarande lite tid över till att göra annat? Hur är eleverna och lärarna? Och vad tycker du om matkortet? Skulle vara jättesnällt om du kunde göra ett inlägg om detta på din blogg... Grym blogg förresten!
 
Kul att du gillar min blogg. Jag älskar Polhem, hade aldrig kunnat tänka mig att gå på en annan skola. Visst är naturlinjen ganska jobbig och svår, men hanterbar. Planerar man veckorna och följer schemat (inte för att jag gör det) så funkar det verkligen. Det går lite i perioder men tror det är omöjligt att undvika pluggstress på någon linje. Jag tycker inte att det stör min fritid så mycket, jag hinner träffa mina kompisar varje helg, ibland på vadagarna och ändå klara av skolan. Eleverna är helt fantastiska, det finns folk för alla olika sorters människor! Jag är ganska konstig, högljud och onormal men accepteras på polhem, haha. Lärarna- helt okej. Vissa är helt mongo och andra är jättebra, så det är bara att hoppas på det bästa. Matkortet, stort +, har inte tröttnat än och tror inte jag kommer göra det heller, finns ganska mycket olika men man brukar hitta sina favoriter, och på sommaren är ju kajen given! Det bästa med Polhem är nog nollningen dock. BÄSTA veckorna i mitt liv, no joke! Så himla bra, och man lär känna så många, och alla åldrar. Så sammanhålningen mellan 1:or 2:or och 3:or är grym. Hoppas detta hjälpte och att jag övertalat dig till att välja Polhem, Ciao
 
Så fantastiskt att jag bakade ett pepparkakshus av Polhem i ettan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0