Tips

Photoshop - tatueringar

Jag använder mig utav adobe potoshop elements 9 (tror jag, kan vara 8)

Om man vill fixa en tatuering i photoshop så är det väldigt enkelt och jag tänkte visa steg för steg, några frågor så är det bara att komentera så svarar jag sen!
steg 1: öppna bilden som där du vill ha tatueringen på och bilden med motivet av tatueringen. Bilden av tatueringen måste ha en vit bakrund!
steg 2: lägg in bilden av tatueringen och lägg den där du vill ha den (jag valde armen/axeln för att man ska se bättre) den måste inte ligga perfekt för man kan flytta den sen.
steg 3: nere till höger väljer du multiply, det får den vita färgen att försvinna. Du måste välja lagret som du vill att förgen ska försvinna från, alltså lagret där bilden är.
steg 4: vill du inte ha så stark svart färg så kan man bara ändra det vid opacity precis över lager spalten.
Färdig bild!
Hoppas att ni fick lite tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0